Sunday, May 4, 2014

TALENTE CARE VINDECA...


Traim intr-o lume in care ne ranim unii pe altii, si pe noi insine. O lume dura, cu relatii dezumanizate si dezumanizante, mai ales cand vine vorba de locul de munca, o lume in care ne ascundem in spatele functiilor, sarcinilor de serviciu, targeturilor, si ne gasim scuze sa uitam sa fim oameni.

Intr-o astfel de lume nu e greu sa ne pierdem echilibrul, sa ne simtim ''frustrati in nevoia noastra de stima de sine si acceptare", asa cum spune prietena mea, Alina Caprioara, si ranim la randul nostru, pentru a ne proteja.

Asa cum am mai spus, eu nu cred ca exista oameni rai, ci doar oameni care se apara, insa lumea noastra e plina de agresivitate, si nu neaparat fizica, in ziua de azi agresivitatea e mult mai subtila, mai greu de evitat, e la nivel mental si se insinueaza in sufletul nostru, facand rani interioare greu de detectat si de reparat.

Exista un medicament la indemana pentru sufletele noastre incercate de acest mediu dur: creativitatea noastra. Natura ne-a daruit pe toti cu talente, iar acestea, practicate, ne pot oferi alinarea si stima de sine, atat de des strivite de o lume in care multi isi cladesc propria incredere pe umilirea altora.

Multi prieteni si-au gasit alinarea in talentele uitate, talente ce le-au readus bucuria de a trai, au adus bucurie si celor din jur si chiar surse de venit suplimentare, de exemplu Laura Zancu sau Margareta Toderica (Etta) ale caror creatii le puteti vedea pe paginile lor de facebook.

Eu mi-am regasit bucuria in scris. A devenit activitatea mea vindecatoare, modalitatea de a-mi  reaminti, in primul rand mie, adevarurile uitate.

Si daca nu am niciun talent? m-ati putea intreba. E imposibil, va voi raspunde. Toti ne-am nascut cu astfel de daruri pe care fie nu le-am cultivat, fie le-am uitat intr-un colt al existentei noastre.

Un exercitiu simplu, care ne poate ajuta sa ne reamintim care sunt darurile noastre este sa ne intoarcem in copilarie si sa ne revedem facand activitatile care ne faceau o placere extraordinara. Aceste talente si activitati pot deveni o sursa de echilibru si fericire pentru noi, si dupa o vreme, chiar de resurse financiare.

Daca-ti face placere sa pictezi, sa desenezi, sa organizezi evenimente, sa vorbesti in public, sa scrii, sa canti, sa compui ... fa acestea cat poti de mult. 

Iti vei umple viata de savoare si ai putea avea surpriza ca  le aduci bucurie si celor din jur. Esti deprimat? Dezechilibrat? Trist? Debusolat? Care e talentul tau? E posibil ca el sa fie salvarea ta...


No comments:

Post a Comment

Astept parerea ta:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...