Tuesday, May 27, 2014

10 LECTII MINUNATE INVATATE DE LA MICUL PRINT


In ultimele seri i-am citit baietelului meu povestea Micul Print de Antoine de Saint-Exupery. Cu cateva zile in urma, v-am impartasit un fragment din carte avand ca tema apropierea de oameni. 

Astazi va voi impartasi cele mai emotionante lectii ale cartii, emotionante din prisma propriei mele existente, cu invitatia sa cititi sau recititi si voi aceasta minunata carte care sigur va va reaminti  cateva adevaruri uitate.

1. "Oamenii mari nu inteleg niciodata nimic singuri si e obositor pentru copii sa le tot dea explicatii."

2. ''Numai ca eu, din pacate, nu ma pricep sa vad oile prin peretii lazilor. Sunt poate si eu aidoma oamenilor mari. Cu siguranta am imbatranit."

3. ''Florile sunt slabe. Sunt naive. Se apara si ele cum pot. Se cred grozave cu ghimpii lor.''

4. ''Stiu o planeta unde se afla un domn stacojiu la fata. N-a mirosit niciodata o floare. Nu s-a uitat niciodata la o stea. N-a iubit niciodata pe nimeni. N-a facut niciodata altceva decat socoteli. Si toata ziua repeta la fel ca tine: Eu sunt un om serios! Eu sunt un om serios! si asta-l face sa se umfle in pene de trufie. Numai ca nu e un om, e o ciuperca.''

5. ''Trebuie sa suport doua-trei omizi daca vreau sa cunosc fluturii."

6. ''Tu nu esti deocamdata pentru mine un baietel foarte asemanator cu o suta de mii de alti baietei. Si nu am nevoie de tine. Si nici tu nu ai nevoie de mine. ... Dar daca ma imblanzesti, vom avea nevoie unul de celalalt. Tu vei fi pentru mine fara seaman pe lume. Eu voi fi pentru tine fara seaman pe lume...''

7. ''Iata secretul meu. E foarte simplu: nu poti vedea bine decat cu inima. Esentialul e invizibil pentru ochi."

8. ''Oamenii au uitat acest adevar, zise vulpea. Dar tu nu trebuie sa-l uiti. Devii raspunzator pentru totdeauna fata de ceea ce ai imblanzit."

9. ''Oamenii, spuse micul print, se urca in trenuri rapide, dar nu mai stiu ce cauta. Atunci se agita si se invart fara rost..."

10. "Oamenii au stele care nu sunt aceleasi. Pentru unii, care calatoresc, stelele sunt niste calauze. Pentru altii, ele nu sunt decat niste luminite. ... Tu insa vei avea niste stele cum nu mai are nimeni...
-Ce vrei sa spui?
-...Tu vei avea stele care stiu sa rada!"

Va doresc ca rasetele zglobii ale micului print sa va insoteasca toata viata!

No comments:

Post a Comment

Astept parerea ta:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...