Friday, May 23, 2014

8 PASI SIMPLI CATRE O VIATA EXCEPTIONALA


Sunt foarte putini oameni care duc o viata implinita si fericita. De multe ori isi spun lucruri ca: ''nu am ce face'', ''asta-i viata'', ''ma sacrific pentru copii, familie etc''.

Practic, oamenii isi gasesc scuze fata de ei insisi de ce nu fac ceva sa aiba parte de o viata exceptionala. De ce fac asta? Pentru ca asa este cel mai usor, dar si cel mai lipsit de satisfactii.

Vrei sa ai o viata exceptionala? Chiar nu este atat de greu! Iata cateva idei verificate atat pe viata mea, cat si confirmate de oameni de succes:

1. DEFINESTE-TI CLAR SI SIMPLU CE INSEAMNA O VIATA EXCEPTIONALA PENTRU TINE

Din pacate multi traiesc o viata banala sau la ''mila mediului'' pentru ca nici macar nu au curaj sa-si spuna ce-si doresc. Asta pentru ca li s-a spus de cand erau mici ca nu pot fi, face sau avea ce-si doreau. Si au crezut. 

Am cunoscut multi oameni de succes si fericiti si sa stiti ca nu sunt nici cei mai frumosi, nici cei mai destepti... insa toti au un lucru in comun: stiu ce-si doresc!

2. MICILE ACTIUNI REPETATE ITI ADUC REZULTATELE EXCEPTIONALE 

Invata sa gandesti pe termen lung. Iar primul pas este sa-ti urmaresti actiunile zilnice, aparent banale, si sa le analizezi din prisma efectelor lor in viitorul indepartat. Pentru ca actiunile tale, oricat de neinsemnate ar parea, sunt ''caramizi'' ce-ti construiesc viata. De aceea e important sa faci acele activitati care, oricat de marunte par pe moment, adunate, iti construiesc o viata extraordinara. 

Nu exista actiune fara efecte. Nu exista gand fara efecte. Pentru ca Universul isi respecta principiile, iar unul dintre ele este cel al actiunii si reactiunii. Pentru orice faci exista rezultate. Sunt rezultatele obtinute cele pe care le doresti? Daca nu, fa altceva, mai bun. Nu trebuie sa fie ceva eroic, ci ceva in directia viselor tale.

3. CONSTRUIESTE OBICEIURI BENEFICE

Nu e atat de greu sa construiesti obiceiuri bune. Oamenii esueaza de prea multe ori pentru ca sunt prea incrancenati ca sa reuseasca si pentru ca vor rezultate peste noapte.

Din perspectiva neurologica, creierul este setat sa urmeze caile cunoscute, iar cand vrei sa schimbi ceva, te va avertiza printr-o stare de disconfort. Cel mai eficient este sa faci zilnic pasi, cat de mici ar parea, in directia noilor obiceiuri, iar creierul isi va schimba in mod ''natural'' setarile.

De exemplu, daca vrei sa pierzi din greutate, nu te apuca de o cura draconica, ci formeaza-ti incet-incet noi obiceiuri. In loc de lasagna, ia o salata, mananca o felie de paine in loc de doua, ia un iaurt in loc de prajitura...etc. Aceste mici gesturi, in timp vor face o mare diferenta. Iar rezistenta mentala va fi mult mai mica decat daca vei manca trei frunze de salata toata ziua.

La fel gandeste si in cazul banilor. Vorba lui Kiyosaki: a deveni bogat inseamna o ecuatie simpla: incaseaza mai multi bani decat cheltui. Actiunile tale zilnice te duc spre castigul a mai multi bani? sau spre cheltuiala? Fa un obicei din actiunile care aduc bani si fa mai putine din cele care te fac sa-i dai. 

4. PROPUNE-TI OBIECTIVE

Creierul nostru este un instrument operativ, inclusiv creierul unor persoane visatoare, creative si haotice ca mine. Prin urmare, are nevoie de obiective ca sa stie ce sa faca.

Ca sa nu-mi pun o presiune prea mare, eu le numesc vise care se indeplinesc. Voi dati-le ce nume vreti.

La mine functioneaza ''panoul de vizualizare'', o bucata mare si destul de inestetica :) de polistiren pusa pe peretele din dormitor pe care prind cu boldul imagini a ce-mi doresc sa realizez (intrucat sunt o persoana vizuala).

Creierasul meu afla de aceste obiective, imi mai stabilesc si termene limita si ma gandesc la ce obiceiuri am nevoie sa-mi formez pentru a le atinge mai usor. Si zilnic, fac cat mai multi pasi in acea directie, fara a pune presiune inutila asupra mea. Sunt zile in care fac mai mult, zile in care fac mai putin, si chiar daca uneori ma intorc la ''proastele obiceiuri'', revin cat mai repede la noile actiuni.

De multe ori ''m-am trezit'' ca am atins obiective care-mi pareau initial imposibile, fara a simti un mare efort, doar prin actiune zilnica. Important este ca am avut curajul sa mi le propun, altfel nu le-as fi atins niciodata.

5. CONTINUA, CONTINUA, CONTINUA

 Chiar daca am mai spus-o si in partea anterioara, cheia succesului este sa continui pe drumul catre el, chiar daca ai viteza melcului si chiar daca o ''voce suava'' iti sopteste ca era mai bine inainte. 

Nu era deloc mai bine, era doar zona de confort. O viata noua vine cu multe elemente necunoscute, dar vine si cu senzatii extraordinare precum cu o stima de sine crescuta.

Continua, prin urmare, sa-ti construiesti obiceiuri noi care iti vor aduce noi rezultate, in ciuda rezistentei pe care o pune mentalul tau uneori. Cu timpul, iti va fi din ce in ce mai usor.

6. FA ALEGERI ECOLOGICE

Atunci cand iti stabilesti obiective sau ai un vis, e important sa te gandesti si la cat de benefice sunt pentru tine si cei dragi. Acest aspect este scapat din vedere de multi ''profeti'' ai dezvoltarii personale si de business. Nu exista "cu orice pret''. 

Daca e cu pretul echilibrului, fericirii si a familiei tale, nu merita! 

Prin urmare, daca-ti propui sa fii miliardar, fa in asa fel incat sa fie o binecuvantare pentru tine si cei din jur ca ai atatia bani si putere.


7. ACCEPTA FAPTUL CA NU VEI MAI FI CONSIDERAT ''NORMAL'' DE CATRE CEI DIN JUR

Asa cum creierul nostru opune rezistenta atunci cand vrem sa schimbam ceva, mai ales cand vrem sa facem schimbari mari, asa este si pentru mentalul celor din jur cand facem schimbari in viata noastre. Ne pierdem ''normalitatea'' si vom fi criticati, ni se va spune ca nu facem bine ce facem.

Nu e cazul sa ne ingrijoram, insa. Cu timpul se vor obisnui cu schimbarile. Si inertia e parte din legile Univesului, asa ca nu trebuie sa ne supere cand apare atat la noi cat si la cei din jur.

8. GASESTE OAMENII CARE TE POT AJUTA

Eu lectia asta am invatat-o de curand. Am incercat sa fac lucrurile de una singura. Insa sunt domenii in care chiar nu ma pricep si de multe ori am facut niste incurcaturi. Acum cer ajutorul. Si ma ocup de ce stiu sa fac bine si imi face placere.

O viata de exceptie se construieste si cu ajutorul celorlalti, iar oamenii sunt fericiti sa te ajute. Tot ce ai de facut este sa le ceri sprijinul si sa le multumesti.

In concluzie, o viata de exceptie nu se construieste peste noapte, si nici nu o vei avea daca vei continua sa faci ce-ai facut pana acum. O viata de exceptie e rezultatul micilor actiuni zilnice in directia ei, a unor noi obiceiuri construite in timp si cu rabdare. 

Si totul incepe de la a te intreba la orice faci zilnic: ma ajuta aceasta sa-mi ating obiectivele? Daca raspunsul e nu, fa ceva care te va ajuta. E atat de simplu! Iar in timp vor aparea rezultatele. Garantat!

No comments:

Post a Comment

Astept parerea ta:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...