Monday, May 26, 2014

OAMENII MA URASC! CE POT FACE?


De-acum, o serie de articole se vor baza pe problemele punctuale pe care cei din jurul meu le au, probleme care par sa ne blocheze creativitatea si curajul de a trai.

Ce ne facem cu oamenii care ne urasc? Pai in primul rand, de ce ne urasc, e prima noastra intrebare.

1. PENTRU CA FACEM CEVA BUN

Nimeni nu e invidios pe cel care cauta in tomberon, ce sa mai spunem de ura. Ne e mila de ei. Ii uram pe cei puternici. 

Asa ca daca te contesta cineva, e de bine pentru palmaresul tau. Continua sa ai succes, nu pentru a-i face aceluia in ciuda, ci pentru tine.

2. PENTRU CA AM AVUT UN CONFLICT

Sa stiti ca eu sunt departe de a fi Maica Tereza. M-am certat cu sute de oameni la viata mea. De multe ori ''m-am suparat ca vacarul pe sat'' vorba bunici-mii. 

Ce am invatat este ca orice conflict incepe din interiorul tau, intai. Eu tai macaroana imediat de obicei, si nu ajung la conflict, insa cand ajung, de obicei e ca am adunat frustrari. 

Asa ca vezi care-ti sunt frustrarile si lamureste-le, intai cu tine, apoi cu ceilalti. Chiar dupa ce ai avut un conflict, e foarte util sa stai de vorba cu tine si sa vezi care a fost partea ta. 

Pana la urma, orice conflict are rezolvare, si chiar nu are rost sa-ti amarasti viata daca poti s-o lamuresti.

3. PENTRU CA SUNT EI NESIGURI

Oamenii conflictuali sunt de multe ori cu stima de sine scazuta si cauta ''confirmare'' in conflictele cu ceilalti. Sunt usor de detectat acesti oameni, pentru ca au in colimator pe cineva de fiecare data. 

Asa ca nu o lua personal, nu le raspunde, si-si vor cauta alte victime. Altfel risti sa intri in dispute absolut inutile, de multe ori fara baza reala. 

Eu am o vorba pentru tipul asta de oameni: Bine, cum spui tu! Ii protejez si pe ei de frustrari, si pe mine de conflicte inutile.

SOLUTIA: De ce te afecteaza ca altii te urasc? Pana la urma isi strica lor starea de bine. Secretul este sa-i privesti cu intelegere si sa te iubesti tu. Pentru ca sentimentul de nesiguranta e dat de intrebarea: Nu sunt eu demn de iubire? Iar raspunsul e clar: Desigur ca esti! Dar e treaba ta sa te iubesti, iar lumea te va urma!

Asa ca de multe ori ura celor din jur e alimentata si de noi, de fricile noastre, de imaginatia noastra, de gesturile noastre. 

Tot ce avem de facut este sa ne concentram pe cei care ne iubesc si ne apreciaza, si sa ne relaxam. Vom vedea cum de multe ori si relatiile cu cei care ne contesta se vor incalzi. 

Pentru ca orice ura si conflict sunt alimentate direct sau indirect din ambele parti. Daca le vei ignora, in timp isi vor pierde din intensitate, iar calitatea vietii tale va creste, pentru ca te vei concentra asupra partilor BUNE. 


Cel mult spui clar si raspicat ce te deranjeaza si-ti vezi de viata ta.

Sa ai o saptamana excelenta plina de oameni care te iubesc!

No comments:

Post a Comment

Astept parerea ta:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...