Thursday, August 8, 2013

OBICEIUL DE A FI FERICIT


"Make happiness a habit" - "Fa din fericire un obicei" pare un slogan parca prea idealist iar noi suntem setati mental sa credem ca fericirea apare doar in anumite contexte, extraordinare, de exemplu in care partenerul vine cu flori sau partenera ne-a gatit ciorba preferata, cand seful ne recunoaste meritele sau parintii recunosc ca nu au avut dreptate (ultima are, evident, sanse aproape nule sa devina realitate).

Fericirea poate fi transformata intr-un obicei daca facem actiuni repetate si ne incurajam creierul secrete hormoni ai fericirii cum ar fi endorfinele, serotonina, oxitocina. 

Creierul nostru este foarte ascultator, si va elibera acesti hormoni cand il vom anunta noi ca suntem multumiti de rezultat. Starile pe care le avem sunt indicatorii dati de neuro-chimia noastra care sa ne ghideze sa realizam ce ne propunem. 

E foarte subiectiv in fiecare caz in parte ce anume va crea o stare de multumire si de eliberare de "hormoni ai fericirii". Pentru o persoana poate e de ajuns ca a spalat vasele iar pentru alta persoana e nevoie de o situatie extraordinara cu reusite exceptionale.

Exista pe undeva riscul sa te multumesti cu prea putin iar creierul tau sa aiba nevoie de foarte putin sa elibereze acesti hormoni "ai multumirii" iar tu sa nu mai fii motivat sa reusesti lucruri marete, insa majoritatea isi permit foarte greu sa fie multumiti si prin urmare, motivatia lor de a actiona este scazuta. 

E important sa vezi ce anume ai facut bine, unde ai evoluat, cat ai mai invatat. Starea de bine te ajuta sa doresti sa mai faci si alti pasi. Nu mai spun ca entuziasmul este cel mai bun motivator. 

Cei care reusesc sa-si mentina starea de entuziasm cat mai mult, sunt cei care reusesc sa realizeze cele mai multe, chiar daca nu au parte de cea mai buna educatie sau de incurajare.

Etichetele pe care le punem asupra experientelor sau relatiilor sunt foarte importante. Si mai important, etichetele pe care ni le punem noua. Chiar daca stiintific vorbind, putem face orice, vom face doar acele lucruri pe care ne vom lasa sa le facem. 

Oamenii care reusesc sa inalte zgarie-nori (chiar si metaforic vorbind) sunt aceia care s-au bucurat si au fost multumiti de fiecare actiune si mai ales, si-au pastrat starea de entuziasm pana la capat.

Cum ar fi sa traim o viata in care ne simtim bine mereu? Pai tine de ce ne-am obisnuit. Cand punem etichete pozitive pe lucruri si experiente, cand invatam sa ne bucuram de reusitele intermediare, cand ne intoarcem in trecut si ne concentram pe ce a fost bun, abia atunci ne setam creierul sa elibereze hormonii care ne ajuta sa avem o stare de bine. Incepe acum sa privesti lucrurile din perspectiva lor pozitiva. 

Cand iti propui obiective mari, desparte-le in parti care, odata realizate, sa-ti permita sa ai o stare de multumire. Zilnic fa exercitii de multumire pentru ce ai, ce faci bine, ce fac ceilalti bine. Nu inseamna sa stai intr-o stare de "dolce fa niente" ci de a-ti ajuta neurologia sa-ti pastreze acea stare care-ti permite sa te trezesti din pat dimineata cu entuziasm si abia sa astepti sa faci ce ai de facut, pentru ca-ti va produce o stare de bine.

Incepe acum sa fii multumit de ce ai realizat, de calitatile tale, de ce ai si priveste cu entuziasm la ce vei realiza si bucura-te de fiecare pas pe care-l faci, si vei ajunge la destinatie mai repede si mai usor decat te astepti. Iti doresc o zi minunata.


Daca iti doresti sa mai afli secrete NLP, am scris o carte inspirata din lectiile maestrilor Richard Bandler (creator al domeniului) si Paul McKenna (cel mai bine vandut autor de carti de dezvoltare personala din Marea Britanie) care prezinta acele lucruri care au functionat pentru mine si anume:



GHID DE FERICIRE PENTRU INCEPATORI – TEHNICI NLP PENTRU O VIATA FERICITA SI DE SUCCES (disponibila in limbile engleza si romana) la adresa: http://balanstefana.blogspot.ro/p/carti.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...