Saturday, August 3, 2013

MANIFEST PENTRU EXCELENTA

Mi-am inceput calatoria in lumea dezvoltarii personale prin a cauta fericirea, iar prima mea carte a avut, evident, aceasta tema. A fost interesant, ca pe masura ce actionam, ce-mi depaseam zona de confort, in timp ce faceam lucrurile pe care nu credeam ca le voi face niciodata, am vazut ca fericirea ma urma. Si asa e, fericirea nu este un substantiv ci un verb: A fi fericit inseamna a face lucrurile importante pentru tine si a realiza lucrurile importante pentru tine chiar daca nu e usor.

Cred ca urmatoarea mea carte va avea ca tema principala modelarea excelentei. A face lucrurile excelent inseamna a trece la nivelul urmator, in care stii ca fericirea apare cand realizezi ce-ti doresti, cand stii ca POTI realiza tot ce-ti doresti, si o faci si bine. Aud foarte des in jurul meu remarci de genul: "e daruit genetic", "are talent" si altele asemanatoare. Sa ne fie foarte clar, "daca un om a realizat un lucru, atunci orice om poate", si chiar daca sunt anumite exceptii la acest postulat, sunt foarte putine, iar exemplele extraordinare din jurul nostru o confirma. Daca ne uitam la viata noastra, toti am realizat lucruri care ne-au surprins, dar NOI le-am realizat, nu ni le-a bagat nimeni in traista. Diferenta intre cei de succes si restul este ca cei de succes au facut un obicei din a realiza lucrurile pe care si le doresc si sunt dispusi sa depuna efortul.

Excelenta, asa cum spune Aristotel, nu tine de sclipiri razlete, ci de actiunea repetata. Ieri l-am urmarit pe inotatorul nostru, Norbert Trandafir trecand la nivelul urmator al carierei sale obtinand locul 13 la nivel mondial si stabilind un nou record national la proba de 50 m liber. Sansa mea este sa practic inotul la bazinul unde se antreneaza acest atlet exceptional si i-am observat pregatirea pentru mondiale. Am inteles, inca o data, ca excelenta inseamna antrenament zilnic, de multe ori actiuni fara stralucire, care iti pregatesc terenul pentru momentul de geniu. Norbert l-a avut in cadrul probei scazandu-si timpul sub 22 de secunde, si chiar daca nu a luat o medalie,  inca, a mai facut un pas inainte. Asta este excelenta! Ea nu se cladeste peste noapte. Norbert este doar un exemplu, unul pe care l-am observat timp de o luna, iar reteta adevaratului succes si adevaratei excelente este actiune, actiune, actiune.... si abia apoi sclipirea de geniu.

Fiind educator, consider ca ar trebui sa ne crestem copiii corect, aratandu-le modelele corecte, pentru ca astfel vom reusi sa le canalizam actiunile spre excelenta. Nici pentru noi nu e prea tarziu sa privim lucrurile din aceasta perspectiva. Talentul este un mit, excelenta inseamna cu totul si cu totul altceva: determinare, actiune, viziune si repetitie. Iar cand apar rezultatele, sentimentul de satisfactie este de neegalat. Ganditi-va cum ar arata lumea noastra daca toti oamenii si-ar ghida actiunile dupa aceste principii. Yes, I know, I'm a dreamer, but I'm not the only one :)

Daca ti-a placut articolul, te-ar putea interesa si capitolele: PUTEREA DETERMINARII si PUTEREA VIZIUNILOR din cartea GHID DE FERICIRE PENTRU INCEPATORI precum si:

http://balanstefana.blogspot.ro/2013/01/succes-numele-tau-e-determinare.html


No comments:

Post a Comment

Astept parerea ta:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...