Thursday, July 4, 2013

CONVINGERILE NE CONTROLEAZA VIATA

In cadrul celui mai recent curs NLP la care am asistat ca observator s-a vorbit despre convingeri, tema ce m-a facut din nou sa ma gandesc la ce convingeri noi sau vechi imi controleaza viata. Da, exact, imi controleaza viata...

Convingerile pe care le avem despre noi si despre lume ne contureaza si ne deseneaza harta realitatii si ne ghideaza actiunile. Realitatea este mult mai diversa decat o pot cuprinde simturile noastre, cele care reprezinta un prim filtru al realitatii, iar convingerile nu fac decat sa generalizeze anumite aspecte ale realitatii pe baza experientelor noastre anterioare si ale lucrurilor pe care le-am crezut despre noi.

Mi-am schimbat multe convingeri in ultimii ani, si-am facut aceasta intrucat am realizat ca nu erau ecologice pentru mine. De exemplu, o convingere era legata de modul in care arat si-si avea sursa intr-o remarca a unei rude care, in dorinta pozitiva de-a ma scuti de dezamagiri, mi-a spus, adolescenta fiind, ca nu sunt frumoasa, ci doar interesanta. Am crezut-o, dar acea convingere nu a fost benefica pentru mine. Nu-mi doream sa fiu interesanta, ci frumoasa. Printesa din poveste nu era interesanta, ci frumoasa... Multi ani mai tarziu, aceasta convingere mi-a fost schimbata de educatia personala, dar mai ales de privirea din ochii partenerului meu cand ma imbracam frumos pentru o iesire in oras sau petrecere. Am simtit, atunci cand m-am oprit o clipa din a-mi rula convingerile, ca eram frumoasa, frumoasa pentru el! Frumusetea este cea mai subiectiva calitate si este, clar, in ochiul privitorului. Iar cand mi-am schimbat convingerea, au aparut si alte schimbari. Am slabit, am inceput sa ma imbrac frumos iar increderea in mine m-a facut mai carismatica. Schimbandu-mi convingerea, s-a schimbat si modul in care aratam. Ei, bine, probabil ca nu ma vor cauta cei de la Victoria's Secret pentru urmatoarea colectie, dar exista mai multe tipuri de frumusete. Al meu e doar unul dintre ele.

O alta convingere pe care am inceput s-o am de la seminarul lui Richard Bandler si Paul McKenna "Get the Life You Want" este "pot face tot ce-mi doresc". Singura conditie pentru asta este sa-mi fac un film clar, vizual, auditiv si kinestezic a ce-mi doresc si sa urmez pasii pe care creierul mi-i arata. Din octombrie pana acum nu mi-am dorit nici lucruri ieftine si nici usor de realizat. In ultimele 12 luni am fost la Paris, Roma, Edinburgh, Glasgow, Londra de 3 ori, am scris o carte in engleza si romana, am publicat-o, lansat-o, distribuit-o, am scris pe blog, am facut NLP Practitioner cu Richard Bandler, m-am inscris la NLP Master tot cu el, merg in Portsmouth cu un grant Comenius etc...Nu a fost usor, dar posibil, pentru ca am avut acea convingere. In alte vremuri, m-as fi multumit doar cu un concediu la mare... Toate acestea au fost posibile cu eforturi din partea mea, desigur, dar si-au avut originea in aceasta convingere: daca vreau ceva, pot realiza.

E important sa forezi in interiorul tau si sa vezi ce convingeri ai, sa le gasesti pe cele ne-ecologice pentru tine si sa le inlocuiesti cu cele care te pot ajuta sa reusesti. Daca ai sa te uiti putin la viata ta, vei vedea ca daca ai realizat ceva, ai realizat pentru ca ai crezut, macar si partial, ca vei reusi. Convingerile tale reprezinta comenzi pentru creier, atat pentru partea constienta cat si  pentru cea mai profunda parte, si anume mintea inconstienta.

Sadeste ACUM semintele urmatoarelor tale convingeri pozitive si pe masure ce le vei cultiva, radacinile lor vor creste mai adanc in inconstient, generand pentru tine resurse nebanuite. Tu ce convingeri ai?... sau ai vrea sa ai?

Daca ti-a placut articolul, te-ar mai putea interesa:
http://balanstefana.blogspot.ro/2013/01/succes-numele-tau-e-determinare.html
http://balanstefana.blogspot.ro/2012/10/dincolo-de-zona-de-confort.html
http://balanstefana.blogspot.ro/2012/11/reteta-bandler-anti-amanare.html

precum si capitolele PUTEREA VIZIUNILOR si PROGRAMAREA SOCIALĂ din cartea GHID DE FERICIRE PENTRU INCEPATORI http://balanstefana.blogspot.ro/p/carti.html

No comments:

Post a Comment

Astept parerea ta:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...