Monday, November 10, 2014

CALATORIA SPERANTEI

In scurta mea plimbare prin Ferrara, acum cateva zile, am fost oprita de un tanar de culoare care avea un teanc de carti in mana si care m-a intrebat daca nu doresc sa cumpar una dintre ele, aratandu-mi cartea din imagine: Calatoria sperantei, din Senegal in Italia in cautarea norocului. 

Eu citeam deja o carte in italiana, si anume Adulter al lui Coelho, insa am lasat-o deoparte si am inceput s-o citesc pe aceasta. 

Autorul se numeste Bay Mademba, s-a nascut in Senegal intr-o familie foarte saraca, si a plecat si el, ca multi altii in cautarea unei vieti mai bune in Europa. 

Cartea aceasta m-a purtat si pe mine in acele ambarcatiuni ale mortii, in acele calatorii disperate care culmea, sunt numite, ale SPERANTEI, prin inchisori, prin tabere de refugiati, si mai important, mi-a inlesnit accesul in sufletul unui OM care, chiar daca a trecut prin incercari extreme, prin ura si rasism, a reusit sa-si pastreze umanitatea si bunatatea pe care mama sa, precum si invataturile sfantului venerat la el in sat i le-au insuflat. 

El a invatat ca toti suntem frati si surori, indiferent de rasa si religie, si a ales sa-i raspunda rasismului si incercarilor vietii prin scris si acceptare.

Este o carte de o sensibilitate aparte, o carte ce-ti schimba starea de constiinta, o carte care nu condamna ci te face doar sa constientizezi ca dincolo de etichete, de generalizari, suntem toti oameni, extrem de asemanatori, si tine de noi si de nivelul nostru de dezvoltare cum alegem sa-i raspundem mediului, precum si ce alegem sa facem pentru a-l schimba.

Bay a ales sa scrie o carte care te atinge si-ti aminteste sa fii OM chiar daca cei din jurul tau mai uita. 

Aceasta carte a aparut intr-un moment in care o cautam, si m-a facut sa-l las pe Coelho deoparte. Este usor de citit, chiar daca este scrisa in italiana, si vi-o pun la dispozitie daca doriti. Cred ca o puteti comanda si de pe net.

Ma bucur ca aceasta carte a venit la mine si am invatat de la Bay Mademba ca viata este de fapt o calatorie, iar indiferent cat de grele sunt conditiile, ea trebuie sa fie o calatorie plina de SPERANTA si UMANITATE.

No comments:

Post a Comment

Astept parerea ta:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...