Sunday, February 1, 2015

TURIST ÎN ORAȘUL MEU: BACĂU

La sfârșitul anului trecut am participat la o acțiune a Asociației Mutatis Mutandis la sfârșitul căreia am primit de la Moș Crăciun un cadou aparte: un proiect de suflet, acela de a fi turist în orașul meu. 

Ideea este că e greu de spus care e orașul meu, întrucât am copilărit în Slănic-Moldova, m-am mutat apoi la Iași unde am făcut liceul și am venit la facultate în Bacău, unde m-am și stabilit. Aici a fost inima mea, se pare.

Am așteptat să crească puțin temperaturile de afară și am decis să încep cu Bacăul. Ieri Sofia a vorbit acolo sus, unde ea are încă linie directă, și a comandat puțin soare și am primit, însă a cam bătut vânticelul, așa că ne-a mai limitat preumblarea.



Am postat pe FB ora de începere, 12, în fața Observatorului Astronomic și mi s-au alăturat Ioana și Etta. 



Am aflat, la fața locului că Observatorul este în renovare, ceea ce m-a bucurat foarte tare, e un semn că orașul meu drag se înnoiește, și am plecat către Muzeul de Științe ale Naturii.



Ce este interesant este că am observat case vechi, am simțit o energie aparte, și în ciuda faptului că nu erau foarte mulți oameni afară, am simțit că orașul acesta pulsează de viață. Mai mult decât alte localități prin care am fost, în Italia sau Anglia, de unde parcă oamenii au fugit.

Mi-am propus să fiu cât mai prezentă și am observat multe minuni, și am realizat că mai am multe de descoperit. Așa că vor mai fi excursii. 



Nu vă spun ce am văzut, pentru că în mod sigur erau oglindiri ale mele, nu vă spun ce am simțit, pentru că harta mea senzorială e subiectivă, însă vă promit că dacă veți fi atenți când vă plimbați prin orașul vostru, oricare ar fi acela, veți descoperi comori. 

Eu am găsit chiar o perluță roz.


Iar un muzeu sau o casă memorială sunt doar pretexte pentru a ne regăsi comorile ascunse chiar în interiorul nostru.

Iar dacă ne dorim ceva diferit, să ne amintim că realitatea începe de la noi. Prin gând și acțiune. 

O duminică binecuvântată plină de redescoperiri!


No comments:

Post a Comment

Astept parerea ta:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...